top of page
  • תמונת הסופר/תDaniella Amram

איך להשיג בטן שטוחה? כל הדרכים להוריד את הנפיחות מהבטן

עודכן: 27 באוק׳ 2020

אין דבר מבאס יותר מבטן נפוחה (ולא משומן) בשיאו של הקיץ.

הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם לשטח את הבטן ולהתהלך קלילים בחום הלוהט של הקיץ.



1. התחילו בדיאטת אלימינציה

ידוע שרגישות למזון עלולה לגרום לנפיחות בבטן. כדי לברר אם אתם רגישים למזון מסויים מומלץ לנסות את דיאטת האלימינציה. מתחילים בתזונה בסיסית: במשך שבוע אוכלים רק אורז וירקות מבושלים. בבקשה בלי ירקות מצליבים כמו כרוב, כרובית, כרוב ניצנים וברוקולי. הם אמנם בריאים, אך קשים לעיכול. בשלב הבא מוסיפים בהדרגה מאכל אחד בכל שבוע. מתחילים במאכלים הידועים כמעוררי רגישות - מוצרי חלב, חיטה, ביצים, בוטנים, אגוזים, סויה ובשר. אם הכל עובר בשלום, כנראה שהמאכל הזה אינו הגורם לרגישות. לעומת זאת, אם מאכל מסויים גורם לתחושת אי נוחות ו מלאות יתר, כנראה שהגיע הזמן להסיר אותו מהתפריט.

2. צמצמו את צריכת הלקטוז

רבים סובלים מרגישות למוצרי חלב ברמה זו או אחרת. הסיבה לכך היא אי הסבילות ללקטוז, הנמצא במוצרי החלב. דיאטת האלימינציה מהסעיף הקודם היא דרך מצויינת לברר אם קיימת רגישות. אך אפשר פשוט להימנע ממוצרי חלב למשך שבוע ולבדוק איך מרגישים.

כדאי לדעת שהלקטוז מצוי בכמות גדולה במוצרי חלב רזים כמו גבינות לבנות וחלב, ופחות במוצרי חלב שמנים כמו גבינה צהובה וגבינת שמנת.



3. דעו איך לצרוך קטניות

הקטניות נחשבות למזון על. הן עשירות בברזל, חלבון וסיבים תזונתיים, אבל פעמים רבות הן קשות לעיכול וגורמות לגזים ונפיחות בבטן. אז איך מתמודדים איתן טוב יותר?

את הקטניות יש להשרות במים לפני הבישול. מומלץ להשרות בין 24-2 שעות.

כמו כן, יש לבשל אותן היטב. מאכלים כמו פלאפל, שעשוי מחומוס לא מבושל, עלולים לגרום לנפיחות בבטן.

כדאי לדעת שקטניות קטנות כמו עדשים, קלות יותר לעיכול מקטניות גדולות כמו שעועית, חומוס ופול.


4. השתמשו בזרעי קימל

הקימל הוא צמח מטהר, והוא הולך מעולה עם סלט כרוב ועם סלטים בכלל. הוא מקל על תחושת נפיחות וכאבי בטן.

5. מים. מים. מים אני לא מגלה פה את אמריקה, אבל אין מה לעשות. שתייה של 10-8 כוסות מים ביום עוזרת למערכת העיכול לעבוד בצורה תקינה ומונעת עצירות. אם אתם לא מאוהבי המים, נסו להוסיף למים מלפפון קלוף וחתוך, שייתן למים טעם מרענן. אפשר לנסות להוסיף גם עלי נענע ופרוסת לימון.




6. לאכול לאט וללעוס הרבה זה אחד הטיפים החשובים. אכילה מהירה גורמת לבליעת אוויר, כך שהאוכל לא מתעכל היטב. בנוסף, ברוק ישנם אנזימים שמפרקים מזון, ולכן ככל שלועסים יותראת המזון, כך הוא יגיע מפורק יותר למערכת העיכול ויקל על פעילותה.


7. להפסיק ללעוס מסטיקים

לעיסת מסטיק גורמת לבליעת אוויר, והאוויר הכלוא גורם לגזים. התוצאה - בטן נפוחה. בנוסף לכך. רבים מסוגי המסטיקים הם ללא סוכר, ומכילים ממתיקים מלאכותיים, התורמים גם הם לנפיחות בבטן(ראו סעיף הבא).



8. הפסיקו לצרוך ממתיקים מלאכותיים רוב ההמתיקים מכילים כמות גדולה של רכיבים רב כהליים. הם אינם נספגים היטב בגוף ועלולים לגרום לגזים.

9. צמצמו את צריכת הקפה בחלב לרוב כוס אחת או שתיים של קפה בחלב לא יוצרת בעיה, אבל כשצורכים שלוש כוסות ומעלה הבטן כבר עלולה להציק. גם חלב צמחי כמו סויה, שקדים או קוקוס, עלול לגרום לגזים ונפיחות.

10. טלו פרוביוטיקה החיידקים הפרוביוטיים מסייעים בתהליך העיכול. אפשר ליטול כמוסות פרוביוטיקה, ואפשר גם לאכול מזונות מותססים כמו יוגורט וירקות כבושים. נסו להימנע מחמוצים תעשייתיים, הם הרבה פחות בריאים.

11. צאו להליכה חוסר תנועתיות מספקת עלולה לגרום לעצירות. כל פעילות גופנית שהיא משפרת את הפעילות של המעי, אפילו פעילות קלה כמו הליכה. העיקר לזוז.

12. הרגיעו ידוע שמתח וחרדה משפיעים מיידית על הבטן. לא סתם אומרים "מתהפכת לי הבטן". במיוחד עכשיו, כשיש הרבה חוסר וודאות סביב הקורונה.

המעיים שלנו הם סוג של "מוח שני" שמתקשר עם המוח הראשי. לכן במצבים של סטרס אנחנו נוטים לכאבי בטן ושלשולים. יש דרכים רבות להירגע. האהובות עלי הן יוגה, נשימות, מדיטציה ופעילות גופנית מכל סוג שהוא. לא משנה באיזו דרך תבחרו אתם להירגע - ירידה בסטרס תשפיע על בטן נינוחה יותר. אתם יכולים לקרוא על דרכים נפלאות נוספות להירגע כאן.



13. איזי עם הכרובית

חשוב לדעת! ירקות מצליבים הם סופר בריאים ומכילים כמות גדולה של ברזל צמחי. עם זאת הם יכולים לגרום לרגישות במערכת העיכול ולתחושת נפיחות בבטן. ירקות כמו כרוב, כרובית, ברוקולי וכרוב ניצנים מומלץ לאכול אבל במידה ובכמות קטנה.

14. הוסיפו סיבים תזונתיים לתפריט היומי צריכה מספקת של סיבים תזונתיים תורמת למערכת העיכול בתפקודה, ומונעת עצירות. הכמות היומית המומלצת היא לפחות 30 גרם של סיבים תזונתיים. מומלץ לאכול דגנים מלאים כמו קינואה, בורגול, קוסקוס מלא, אורז מלא ופסטה מלאה. כמו כן כדאי לצרוך 10-5 ירקות ביום. גם שעועית לבנה מפוצצת בסיבים.

אני מאוד אוהבת לפתוח את הבוקר עם שיבולת שועל, שמצטיינת גם בכמות הסיבים וגם בהיבט הקולינרי.



ולסיום, אימון קצר ופשוט, אין צורך להתכונן או להתארגן מראש, 3 דקות ביום זה כל מה שצריך כדי להתניע, תהנו!




NAMASTE


418 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
לוגו דניאלה.png
bottom of page