top of page
  • תמונת הסופר/תDaniella Amram

5 טיפים איך להירגע

עודכן: 29 באוק׳ 2020

כולנו מכירים את זה. החיים יכולים להיות לפעמים מלחיצים. עבודה, לימודים, מבחנים, משכנתה, ציפיות של אחרים מאיתנו, דד ליינס. you name it. טבעי לגמרי, אתם בחברה טובה.

החיים יכולים להיות מופלאים, אבל לפעמים, מה לעשות, הם מרגישים כמו כאוס, שהולכים לאיבוד בתוך השגרה של החיים. אז איך בכל זאת אפשר להכניס שלווה ואיזון לחיים שלנו?

יש לי 5 טריקים מעולים שיעזרו לכם להסדיר את הנשימה ויתנו לכם בוסט של אנרגיה.



1. התעוררו שעה לפני כולם בבוקר.

טוב, אני רואה את ההתלהבות שלכם עד לכאן. אבל קחו שנייה לחשוב על זה. השעה הזאת, לפני שכולם מתעוררים, היא זמן איכות לעצמכם. לשתות תה או קפה ברוגע, לקרוא פרק או שניים מספר, כמה מתיחות יוגה עדינות, לצאת לריצה או הליכה בפארק, או פשוט לשבת בשקט עם עצמך ולערוך לעצמך את המחשבות ואת סדר היום.

השעה הקסומה הזאת היא שלך ושלך בלבד. היא מהנה, מרגיעה, ומהווה התחלה מדהימה ליום שלך.



2. תרגלו נשימה.

נשימה עמוקה ואיכותית מרגיעה את ההכרה ומפחיתה לחצים. נשימה אפשר לתרגל בכל מקום- בין אם אתם עומדים בתור, או יושבים באוטו, תקועים בפקק.

אז איך לתרגל נשימה?

שבו, או תשכבו בנוחות. יד אחת מונחת על הבטן. הרגישו את הבטן עולה ויורדת.

בשלב הבא הניחו יד על הצלעות. קחו מספר נשימות עמוקות ותרגישו את חלל הצלעות מתרחב בשאיפה ונאסף פנימה בנשיפה. שימו לב לתנועה של הסרעפת.

העבירו בעדינות את היד אל בית החזה, ליד הלב. קחו מספר נשימות עמוקות. הרגישו איך בכל שאיפה כף היד נדחפת כלפי מעלה והחזה מתרומם, ועם הנשיפה החזה שוקע כלפי מטה.

בשלב האחרון הניחו את היד במקום נוח. כעת נשלב ונרגיש את 3 האיזורים: בטן, צלעות וחזה. התחילו את את השאיפה מהבטן, המשיכו לכיוון הצלעות ועלו עד אל בית החזה. תנשמו גבוה. בסוף השאיפה עצרו לרגע את הנשימה, ואז לאט ובעדינות התחילו לרוקן את האוויר מהחזה, דרך הצלעות ועד לאיסוף של הבטן התחתונה.

חיזרו שוב על הפעולה: שאיפה- בטן, צלעות חזה. נשיפה- חזה, צלעות, בטן.

קחו לפחות חמישה מחזורי נשימה מלאים. חושו איך עם כל נשיפה המתח משתחרר.

לפעמים לוקח זמן להפנים את סדר הדברים, אבל מהר מאוד נעשים מיומנים ואז אפשר לתרגל את הנשימה בכל זמן ובכל מקום.



3. הפכו את המקלחת לחוויה מדיטטיבית.

לפעמים המקלחת היא הזמן היחיד שלנו לעצמנו. לכן, כדאי להפוך אותה לחוויה מטהרת ומדיטטיבית. דמו שהמים מנקים אתכם מהדאגות, מהפחדים ומהמתח. כל אלה נעלמים עם הזרם. שיטפו את הגוף עם סבון עדין וריחני או עם פילינג עדין. דמו שאתם מנקים את כל השלילי ומאפשרים לו להישטף עם הזרם. צאו מהאמבטיה כמו חדשים. שלווים ורגועים.



4. צאו להליכה או ריצה.

מחקרים מוכיחים שפעילות גופנית נמרצת משפרת את מצב הרוח. השפעתה החיובית של פעילות גופנית בשיפור מצב הרוח גובלת בפלא של ממש. הליכה נמרצת או ריצה, רצוי באוויר הפתוח, תמריץ ותנער אותנו. פתאום מרגישים יותר חיוביים. כשאני רצה, אני מרגישה שאני יכולה לבלוע את העולם. כמו כן, הליכה נמרצת וריצה עוזרות לעשות סדר בראש, ועשויות אפילו להגביר את היצירתיות. נו? כבר עליתם על נעלי הריצה?



5. סדרו את הבית.

שיטפו את הכלים, סדרו את הארון והמגירות, הדליקו נר ריחני, שימו פרחים רע ננים בכד מים. כשהבית נעים ומסודר, גם המחשבות נרגעות. ערימות כלים, בגדים זרוקים, מגירות מבולגנות - כל אלה הם משל למחשבות שלנו. כשהבית בלגן המחשבות מרצדות. לעומת זאת, סביבה מסודרת ונקייה = הכרה רגועה. לפעמים עצם הסידור כשלעצמו מרגיע.



לסיום, אין חובה למלא אחר כל 5 הטיפים. מצאו לעצמכם את מה שאליו התחברתם. אם בכל זאת הייתי צריכה לבחור רק דבר אחד, ללא ספק הייתי בוחרת בנשימה. נשימה זה החיים. הנשימה זמינה בכל רגע וכל כך קל לתרגל אותה. 5 דקות ביום או בכל פעם שמרגישים לחוצים, בכל מקום וזמן בו אתם נמצאים. כל כך פשוט וכל כך מתגמל.

NAMASTE

93 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
לוגו דניאלה.png
bottom of page