top of page
  • תמונת הסופר/תDaniella Amram

רומא AMORE MIO

עודכן: 27 באוק׳ 2020

רומא, בירת איטליה, היא אחת הערים האהובות עלי בעולם. המבנים ההיסטוריים, המזרקות המרהיבות, האמנות הנשפכת מכל פינה, הסימטאות הקסומות, הצבעים, השפה המתגלגלת, וכמובן האוכל, אוי האוכל...כל זה הופך אותה לעיר כה מושכת. כמה אני אוהבת את רומא? בואו נגיד שבטווח של פחות משנתיים ביקרתי בעיר 3 פעמים!

הימים שלי ברומא היו גדושים בקפה איטלקי משובח, ובכל בוקר קפה וארוחת בוקר אצל רושולי. המשך היום הוקדש לשוטטות ברחובות שכאילו נלקחו מתפאורה של סרט רומנטי ישן, זלילת פסטות וג"לאטו, שופינג, ובכל ערב "אפרטיבו" לפני ארוחת הערב. גן עדן זה פה.

יש המון! מה לראות ולעשות ברומא. אלה ההמלצות שלי לעיר המדהימה הזאת. תהנו.



איך מגיעים?


ישנן 2 דרכים עיקריות להגיע משדה התעופה למרכז העיר:

1) עם רכבת לאונרדו אקספרס שמגיעה משדה התעופה לתחנת טרמיני תוך 30 דקות. הרכבת נוחה, מהירה וזולה יחסית. מהטרמיני לוקחים מונית ליעד הסופי.

באופן אישי אני לא אוהבת את ההמוניות של תחנת הטרמיני ומעדיפה להימנע מלהגיע אליה. זוהי תחנה ענקית ועמוסה ביותר, ובכלל תמיד אעדיף את הדרך הקצרה ביותר.

2) מונית ישירה למלון. הדרך המועדפת עלי. רק שימו לב שחלק מנהגי המוניות מנסים "לעקוץ" תיירים תמימים (קרה לנו לצערי), ולכן מומלץ ללכת על בטוח ולקחת מונית מתחנת מוניות מסודרת בתוך שדה התעופה. וכמובן לקבוע מחיר מראש. המחיר נע בין 60-50 אירו.


מבחינת תחבורה ציבורית, את רוב שיטוטינו בעיר עשינו ברגל, וטוב שכך בהתחשב בכמות הפחמימות המטורפת שצורכים ברומא. למקומות שקצת מרוחקים מהמרכז לקחנו מונית, וזה קרה פעם פעמיים בלבד. עדיף להימנע מנסיעה במטרו, עמוס שם מאוד מאוד. העדיפו את האוטובוס או החשמלית.



איפה ללון?


בטיולים אורבניים אני אוהבת לטרוף את העיר מבוקר עד לילה, ולכן חשוב ביותר מיקום מוצלח במרכז העיר.

זה חוסך זמן יקר ושימוש בתחבורה ציבורית. ההמלצה שלי היא למצוא מלון באזור קמפו די פיורי או פיאצה נאבונה - שנמצאים במרחק הליכה קצר מרוב האטרקציות המפורסמות: הפנתיאון, הוותיקן, המדרגות הספרדיות, מזרקת טרווי ואפילו הקוליסיאום. הדרך לקוליסיאום ממרכז העיר אורכת כ 20 דקות, והיא מרתקת וגדושה במונומנטים היסטוריים מפעימים.



מה לראות?


מומלץ להתחיל ב STORICO CENTRO - זה האיזור האהוב עלי בעיר. העיר העתיקה- מבוך של כיכרות ציוריות וסימטאות מרוצפות אבן, ארמונות רנסאנסיים וכנסיות בארוקיות. הרחובות הרומנטיים רצופים בוטיקים, בתי קפה, מסעדות וברים, והכיכרות מלאות בדוכני שוק ואמני רחוב.




קמפו די פיורי (CAMPO DE FIORI) - אחד ממוקדי החיים בעיר. פירוש השם הוא שדה הפרחים. זהו שוק סואן וססגוני. בשעות היום הוא מארח כאמור שוק אוכל . בלילה הוא הופך לפאב אחד גדול, פתוח וקולני עם שלל מסעדות עם שולחנות בחוץ. בעבר שימשה הכיכר גם אתר להוצאות להורג. האמינו לי, לא נותר לכך שום זכר...


פיאצה נאבונה (PIAZZA NAVONA)- בעיני זאת הכיכר היפה ביותר בעיר. מתהדרת במזרקות מפוארות, בארמונות בארוק ובמקבץ ססגוני של אמני רחוב, רוכלים ותיירים. במרכז הכיכר ניצבת בגאון המזרקה היפיפיה שיצר ברניני. המלצה שלי היא לבקר במזרקה גם בשעות הלילה. אז כשהמזרקה ריקה מאדם קולטים את העוצמה של המקום יחד עם תאורת לילה שמבליטה את יופי הארמונות הסובבים את הכיכר. מדובר בחוויה סוריאליסטית.


כנסיית ג'זו (CHIESA DEL GESU)- כנסייה שהיא מטמון של אמנות מתקופת הבארוק. הכניסה בחינם. לאוהבי אמנות קלאסית לא לפספס.


הפנתיאון (PANTHEON) - המקדש המרשים בן 2000 שנה שהפך לכנסייה, הוא אחד המבנים המשפיעים על העולם המערבי. חזיתו אמנם אפורה וחרושת סדקים, אך מרגש להיכנס פנימה בין דלתות הארד העצומות ולהביט מעלה אל הכיפה הגדולה והפתוחה המכונה "אוקלוס". האור שחודר פנימה גורם לחלל הפנים המשויש להיראות גדול בהרבה מכפי שהוא- אשליה מכוונת שנועדה להראות למאמינים כמה קטנים הם לעומת האלים.

הרחובות סביב הפנתיאון מלאים במסעדות שוות ובתי קפה.


אחד מבתי הקפה הטובים בעיר הוא ללא ספק CAFE TAZZA D'ORO . מדובר בבר סואן המקושט בחיפויי מתכת משנות ה40. הקפה כאן מושלם! לבית הקפה צמודה חנות קטנה ומאובזרת, ובחוץ יש בנקומט (מכונת קפה) לצריכת קפה בשעות חירום, כלומר מחוץ לשעות הפתיחה.


מזרקת טרווי (FONTANA DI TREVI) - מכונה גם "מזרקת המשאלות".


טרווי היא המזרקה המפורסמת ביותר ברומא, והיא יצירת מופת ראוותנית של שיש לבן ומי אזרמרגד. היא ממלאת כמעט את הפיאצה כולה. יש בה משהו מהפנט, והלוואי שלא הייתה מוצפת בכל כך הרבה תיירים. המזרקה הבארוקית המופלאה הזאת המופלאה הזאת מתארת את אל הים נפטון. המסורת המפורסמת של המקום היא לעמוד עם הגב אל המזרקה ולזרוק לתוכה מטבע מעבר לכתף כדי להבטיח את שובכם לרומא.


פלאצו (גלריה) ברבריני- PALAZZO BARBERINI - ארמון הבארוק המרשים נבנה כדי לפאר את משפחת ברבריני, והוא מעורר פליאה עוד לפני שנכנסים פנימה ומתרשמים מאוסף האמנות היפיפה. כל אדריכלי הבארוק המשפיעים ביותר השתתפו בבנייתו, כולל היריבים המושבעים ברניני ובורומיני.

טיפ! התשלום לגלריה כולל גם כניסה לפלאצו קורסיני. מקום מומלץ בפני עצמו.


המדרגות הספרדיות- המדרגות המפורסמות מושכות אליהן מבקרים עוד מהמאה ה- 18. כיום משמשות המדרגות תפאורתרקע מושלמת לתמונות סלפי וצפייה בעוברים ושבים.

האזור של המדרגות הספרדיות נקרא "המשולש" (TRIDENTE) . זה אזור נוצץ, אלגנטי ועמוס תיירים. מבוך הרחובות שבין פיאצה די ספאניה לפיאצה דל פופולו מלא בבוטיקים של מעצבי על, ברים אופנתיים ומלונות פאר.



טרסטברה (TRASTEVERE) - שכונת טרסטברה נחשבת לאחד מהרובעים ומרכזי הבילוי הפופולריים בעיר, בזכות הסימטאות הקסומות והצרות, הכיכרות מלאות החיים ואווירת הקרנבל. זוהי שכונה אופנתית ותוססת, מלאה בארמונות עתיקים, ובחזיתות מכוסות קיסוס. האווירה במקום מאוד בוהמיינית. מעל כל הההמולה הזו מתנשאת גבעת גאניקולו המתהדרת בנוף מרהיב.



גלריית קורסיני (GALLERIA CORSINI ) - נמצאת בשכונת טרסטברה. ארמון מהמאה ה- 16, שהיה בעבר ביתה של המלכה כריסטינה משבדיה. הגלריה מהממת ויש בה יצירות מופת בולטות כמו יוחנן המטביל של קרוואגיו, ויצירות נוספות של רובנס, ואן דייק, פוסן ועוד. הכרטיס כולל כניסה לפאלאצו ברבריני. שווה ביותר לאוהבי אמנות.


הקולוסיאום- רומא העתיקה פשוט יפיפיה. כאן פזורים האתרים החשובים ביותר מעברה המפואר של העיר. גבעת פאלאטינו, הפורום, פיאצת קמפידוליו המשמשת תפאורת רקע לכל שאר המונומנטים, וכמובן הקוליסיאום. האיזור עמוס מאוד במהלך היום ושקט מאוד בלילה. מומלץ להגיע מוקדם בבוקר כדי לחמוק מההמונים.

אנחנו הגענו לקוליסיאום ברגל ממרכז העיר, מרחק של כ 20 דקות הליכה. הדרך לשם עוצרת נשימה, וקשה שלא לעצור כל רגע ולצלם. חוויה.


מוזיאון וגלריה בורגזה (MUSEO E GALLERIA BORGHESE)- לגמרי מצדיק את הנסיעה. חובה להזמין כרטיס מראש באתר המוזיאון. יש כאן אוסף מופלא של אמנות רנסנס ובארוק עם ציורים של קרוואגיו, רפאל וטיציאן. אבל גולת הכותרת היא הפסלים המדהימים של ברניני. לא להחמיץ.


בשלב זה אתם כבר כבר בטח שואלים איך זה שלא הזכרתי את הוותיקן. ובכן, שמעתי המון על המקום, ואין לי ספק שמדהים ומרתק לבקר שם. עם זאת באופן אישי העדפתי להתרחק ממקום כל כך עמוס בתיירים. יום אחד בטוח שאגיע לשם. לשיקולכם.


איפה אוכלים?


לפני הכל, ותמיד במקום הראשון אצלי זה ROSCIOLI (רושולי). אפשר לומר שכשאני ברומא אני חיה אצל רושולי.

די באזכור השם רושולי כדי לעורר את בלוטות הטעם של מביני עניין ברומא. המשפחה מנהלת את אחת המעדניות המהוללות בעיר והכל בסטייל בלתי מתאמץ. לרושולי יש מאפייה, מסעדה וקפה. שלושתם ממוקמים זה ליד זה, ממש בסמוך לקאמפו די פיורי. למסעדה חובה להזמין מקום מראש.



באופן אישי אני הכי אוהבת את בית הקפה שלהם.אני פוקדת את המקום לפעמים פעמיים היום בביקורי ברומא, לארוחת בוקר ולארוחת ערב מוקדמת. עד כדי כך ההתמכרות קשה. נכנסים פנימה ורואים דלפק גדול. האיטלקים שותים את הקפה תמיד בעמידה. ממשיכים מעט פנימה ונכנסים לחלל לא גדול אך מרשים, המזכיר מאורה שחורה.

מתיישבים סביב דלפק מרובע ונהנים מקפה קטיפתי ומושלם, מאפים אלוהיים ואוכל משובח.השירות למופת.



הגלידה הכי טעימה שאכלתי בחיי- LA GELATERIA FRIGIDARIUM - אמאלה איזה טעים...בחרתי בזביונה ופיסטוק עם תוספת של קצפת. לא מתוק מדי. פשוט חלום.


טארטוריה סופר מומלצת- HOSTARIA ROMANA- קרוב למזרקת טרווי. התפריט מסורתי. המקום סואן ותוסס. הקירות מכוסים בגרפיטי. מנה מומלצת- פסטה קרבונרה. מומלץ להזמין מקום מראש, או להגיע שלא בשעות הלחץ.



בית קפה מומלץ- BARNUM CAFE- בית קפה נעים בסגנון חברים. הריהוט ישן אך מלא שיק. האווירה נעימה ונינוחה. מתאים לכל שעות היום. בערב מילות המפתח הן קוקטליילים טובים וקהל אופנתי.


איפה עושים שופינג?



באזור של המדרגות הספרדיות נמצאים כל בתי האופנה הגדולים. מקום מעולה ל WINDOW SHOPPING. חלונות הראווה פשוט הורסים.

רחוב הקניות הראשי הוא ויה דל קורסו (VIA DEL CORSO ), הרחוב של כל הרשתות המפורסמות כמו ZARA, MANGO.


שתי חנויות שבאופן אישי אני לא מפספסת ברומא:

1)בוטיק בשם I AM - ברחוב הצמוד לקמפו די פיורי. שמלות יפיפיות, סריגים שיקים ואקססוריז, והכל במחירים סופר נוחים. משתלם.

2) חנות הרשת האקקלוסיבית - AND OTHER STORIES - את החנות הזאת אני דוגמת בכל עיר באירופה אליה אני מגיעה. אבל הסניף ברומא כיפי במיוחד ומחובר לסניף של COS- חנות רשת מהממת בפני עצמה.



זהו חברים לבינתיים. מקווה שהפוסט יעזור לכם. בפעם הבאה אתן לכם טיפים מושלמים על...מילאנו.


אריבדרצ'י ...

75 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
לוגו דניאלה.png
bottom of page